Az első Szinti Klub

2013.04.08. 13:47

Különleges eseményen volt alkalmam részt venni. Az első Szinti Klub-on! Rég áhított lehetőség ez nekünk, szintimániásoknak. Eddig csak a Hangfoglaláson volt lehetőségünk összefutni egymással és a hangszerekkel, az üvöltő gitárerősítők és PA demonstrációk kereszttüzében… ilyen körülmények között pedig a szolídan fülhallgatózó szintinyűvők számára a fülhallgatóba burkolózás is esélytelen a hangszerek élvezetére.

P1010023.JPG

Ezúttal csak nekünk jöhetett létre valami új. Ez az az esemény, ahol nem lehet és nem is kell egyetlen hangszert sem kiemelni a másik ellenében, mert ide mindenki hallgatózni és találkozni jött. Ez az az esemény, amire a Barátnőm is csak azt tudta mondani, hogy menjek csak!

A bejáratnál mindjárt Horváth Bálint fogadott, aki üdvözölt és pontosan tudta, hogy hol tartok éppen a hangszerek terén, majd még a szülinapi pizzával is megkínált. Később AD is személyesen üdvözölt. És úgy egyébként az egész eseményre elmondható, hogy több ember ugyan először futott itt össze, de néven szólították egymást, vagy a fórumneveik alapján ismertek egymásra. Innen is Üdvözlök Mindenkit, akivel szót váltottunk, majd a hangszerek erdejében elkavarodtunk egymás mellől!

A hangszerek közé érve azthiszem a továbbiakban részletezhetetlen az élmény. Alkalmam nyílt kipróbálni a legújabb KORG MS20 mini-t és a King KORG-ot, de belehallgathattam régi klasszikus hangszerek hangjába is, amelyek már csak olyan lelkes gyűjtőknél lelhető fel, akik elhozták az eseményre és lehetővé tették a kipróbálásukat, ahogy Hanuska Gábor a saját KORG MS20-MS50 kombóját is kirakta köztekergetésre. Ez azthiszem mindenképpen dícséretet érdemel mindenkinek aki hozzájárult a hangszerével ehhez az eseményhez! 

A teljesség igénye nélkül láttam, hallottam az említett KORG újdonságok mellett Elektron 4Analog-ot, Arturia Mini Brutal-t, NordWave-t, MOOG SUB Phatty-t, Little Phatty-t, Mini Moog-ot, Analoge Solutions-t, YAMAHA CS30-at, EMULATOR I-et, III-at, Drumulator-t, SP-12-t, SP1200-at, ROLAND JUNO 60-at, SH09-et, JUPITER 8-at, és ha már ott volt, hozzáhallgattam a GAIA-t is, amiből könnyen ráébredhettünk, hogy mi fán terem az igazi analógok Istene… Hallhattam egy kis YAMAHA Motif XF6 és MOX8 Jam-et és láttam egy Physis Piano-t is, amit szívesen kipróbáltam volna, de egy kisfiú igen hosszan ücsörgött rajta és egy-két ujjal nyomkodta csak úgy unalomból, később pedig eltűnt a hangszer. A két Yamaha mellett volt még egy KURZWEIL PC3K, és egy ROLAND Juno Di is, hogy a sample alapú hangszerek kedvelői se unatkozzanak, így természetesen ezeket sem hagytam ki a nyomkodásból.

A hatalmas modular hegyekre már leginkább csak a számat tátottam. Férfiasan be kell vallanom, ezek a berendezések nekem már magasiskolát képeznek, így az esélytelenek teljes nyugalmával bőven elég volt ácsorogni és nézegetni (hallgatni) hogy a hozzáértők mit kihoznak belőlük… egy dolog azonban biztos: halvány sejtelmem sincs, hogy hol máshol az országban láthattam volna ilyen analóg szinti-hegyomlásokat működés közben.

Aki nem szeretne a jövőben lemaradni a hasonló eseményekről, az ne felejtsen el a Facebook-on csatlakozni a Szinti Klub-hoz: http://www.facebook.com/szintiklub

P1000990.JPG

P1000970.JPG

P1000972.JPG

P1000968.JPG

P1010027.JPG

P1010021.JPG

P1010004.JPG

P1010005.JPG

P1000985.JPG

P1010003.JPG

P1000983.JPG

P1000998.JPG

P1010017.JPG

P1010014.JPG

P1010018.JPG

P1010001.JPG

P1000975.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://synthimania.blog.hu/api/trackback/id/tr905210746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A blog eddigi cikkei nem azt sugalták, hogy nagyon rá lennél gerjedve a szintikre. (Tabletes, bugyuta appok istenítése megy leginkább.)
A nyeremény értéke motíválhat, így valószínűleg az ebay-en landol a Rocket, ha ez a cikk nyer :p
@Kovácsnéni2:
Visszaszívtam, összekevertem egy másik bloggal :D
Rutintalan vagyok.
@Kovácsnéni2:

Hát igen, köszönöm a helyreigazítást! Ezt a hozzászólást nemtudtam volna hova tenni.

Aki ismer engem, az tudja, hogy gyűlölöm a számítógépet, nincsen zeneszerkesztésre számítógépem, pláne nincsen bugyuta appos Tabletem a zenélésre…

1992-óta vasakkal készítem a zenéimet. Máig őrzöm az 1995-ös első hangmodulomat a WERSI M.A.X.-ot. 1996-ból az első szekvenszeremet a KORG SQ-8-at, sőt később amikor már sokkal komolyabb számítógépek voltak, még beszereztem egy KORG SQD-8 szekvenszert is, csak hogy az előző ne nagyon legyen egyedül :) 2006-ban látott a számítógépem először WIN XP-t és kipróbáltam a KORG Legacy Collection-t, amihez akkor megvettem a Hardware kontrollert is, de még ekkor is egy ROLAND MC50MkII-vel vettem fel a zenéimet, ahogy az is megvan ma is.

Tény hogy az évek során (20 év) nagyon sokmindent kipróbáltam… volt ami azért ment el, mert mellényúltam vele, volt amitől pedig vérző szívvel váltam meg, csakhogy legyen pénzem az újabb hangszerre… egyszóval egy természetes kíváncsiság és rotáció mindig volt nálam, de azt kijelenthetem, hogyha valahol megtiszteltek egy nyereménnyel, azt már csak a tisztelet miatt sem anyagi haszonszerzésre használtam fel.

Mindezek ellenére egyáltalán nem számolok azzal, hogy az én írásom lenne a nyertes alkotás… azt is megmondom hogy miért: Nem vittem az eseményre többszáz ezer forintos fényképezőgépet, nem csináltam fantörpikus részletfotókat, nem készítettem videót, vagy mini felvevővel hangfelvételeket…, csodálom ezeket az analóg szintiket, de nincsen elegendő tudásom, hogy részletes és hiteles beszámolót írjak róluk…, nem ismerem a hangszerek tulajdonosait, nem tudom hogyan kerültek oda..., a megjelent hírességekről sincsenek hiteles információim… így az én írásom csak egy helyzetjelentés a Szinti-mániás blogom számára és egy kis gesztus a szervezők felé.

Meggyőződésem, hogy a nyertes alkotás éppen készül valahol. Az egész Ménemszól-on MINDENKI nagyobb számítógépguru mint én, többen kameráztak is, így BÁRKI rittyenthet olyan video összefoglalót amit én úgysem tudnék… biztos vagyok benne, hogy a nyertes alkotás valami frankón összevágott video lesz, amihez még hangot is rögzíthettek és készíthetnek zenei aláfestésként olyan remixet, ami az esemény hangjaiból áll össze. No, ez nekem nem pálya. Ennyi.
süti beállítások módosítása