"Változik az ízlésem. Öregszek, vagy mi a szösz. Egyre kevésbé villanyoz fel az elektronikus zene készítése, az elektronikus prüntyögések kikeverése és az egyujjas appreggiók programozása."

Ezek a gondolatok fogalmazódtak meg bennem miközben már hónapok óta próbáltam megkedvelni a KORG MS2000BR-t és készültem egy tényleg megújuló, átütő mű elkészítésére... Nem történt meg az áttörés.

Már eddig is próbáltam a PC-t mellőzni a zenélésből amennyire lehetett. Az elmúlt egy évben fokozatosan hagytam fel a PC-s szekvenszerezéssel, a VST hangszerek használatával és már csak a Trinity szekvenszerével dolgoztam. A többsávos audió felvételek és az utómunkák azért még mindig számítógépen készültek, de legalább a zenélés folyamatából ki tudtam zárni a monitort és az egeret.

Ekkor jött az isteni szikra: ami nem megy, azt nem kell erőltetni, más kell ide, ami inspirál, ami zenélésre ösztönöz, ami segít a zenélésre öszpontosítani és nem igényli, hogy pár hang feljátszását órányi szerkesztgetés kövesse.

Korábban soha nem fordult meg a fejemben, de ezúttal valami azt súgta, hogy egy olcsóbb "desktop" Harddisc Recorder lesz az én világom. Az MS2000BR ment és egy ROLAND SP-808 lett belőle.

Azt kell mondjam, hogy tökéletesen eltaláltam az igényeimet az eszközzel. Azóta a REC gomb és a metronóm a barátom, sokszor már MIDI sáv sem készül az egyes szólamokból, csak zenélek és kész :-)

Bátran merem ajánlani minden olyan zenésznek, aki nem stúdiózik hanem kedvtelésből és gyakorlásból zenél otthon, hogy próbáljon meg egy hasonló eszközzel muzsikálni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://synthimania.blog.hu/api/trackback/id/tr792884708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása