1994 szeptember-október környékén kaptam Szüleimtől első nagybillentyűs hangszeremet, egy YAMAHA PSR-510-est. Ezzel a hangszerrel kerültem a Narancsvirág zenekarba és a zongoratanulás, meg zenekarozás mellett újabb dalszerzői széria is kezdetét vette. Na meg összeállítottam egy műsort vendéglátós célokra is.

 

A PSR-510 volt az első komolyabb hangszerem és már dinamikus, nagy billentyűs modell volt. AWM hullámtáblás hangkeltésével már a hangszerek felismerhetőek voltak, szebben szólt mint elődje az FM hangkeltésű PSS-580. Ez is öt sávos szekvenszerrel volt felszerelve és szintén szerkeszthető volt a kíséret-automatikája. Mindezeket 28 hang polifónával szólaltatta meg, ami bizony gyakorta elfogyott. Bár a hangszíneit nem lehetett megváltoztatni, de rendelkezett a GM szabvánnyal, meg egy kis zengető-visszhang effektel, ami megnövelte a lehetőségek számát az alkotásban. Ezen a hangszeren a korábbinál mégtöbbet komponáltam, melyek megmaradtak kazettán és olykor táplálkozok ma is azokból a szerzeményekből, időről-időre előveszek és újra feldolgozok közülük egy-egy számot. A kép akkor lett teljes, mikor kaptam hozzá egy YAMAHA MDF-2-es lemezegységet. 1995-től sok-sok alkotást készítettem, még mindig a saját örömömre, bár egy cukrászda teraszán próbálkoztam Vangelis, Mike Oldfield, Ocarina és hasonló instrumentális előadók számaival, megtűzdelve néhány saját szerzeménnyel is. Ebben volt nagy segítségemre, hogy a szekvenszerben megszerkesztett dalokat az MDF-2 Standard Midi File (SMF) formátumban képes volt floppy lemezre rögzíteni és akár playlistából visszajátszani.

 

Játszottam a PSR-510-el cukrászdában Vangelis-t, Mike Oldfield-ot, meg saját dalokat, PUB-ban Illést, Fonográfot és betársultam vele a Narancsvirág Country Zenekarba is. Valamikor ekkor született meg bennem a valódi hangszeres zenész.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://synthimania.blog.hu/api/trackback/id/tr792344157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása